نکات مربوط به سیستم های تهویه مطبوع نکات مربوط به سیستم های تهویه مطبوع .

نکات مربوط به سیستم های تهویه مطبوع

نحوه انتخاب صحیح چیلر

با توجه به اینکه این روزها چیلرهای تراکمی راندمان بالا، تنوع ظرفیت، قیمت مناسب، عملکرد مطلوب و سرویس و نگهداری آسانی دارند، بسیار مورد توجه خریداران و مهندسین مشاور قرار گرفته اند. در این مقاله بررسی می کنیم که چگونه می توانید یک چیلر تراکمی مناسب با کارایی بالا بخرید.

چیلر چیست و چگونه عمل می کند؟

چیلرها یکی از تجهیزات پیشرفته تهویه مطبوع هستند که قابلیت رساندن دمای محیط به دمای دلخواه و مطلوب را در فصول گرما دارا هستند. نحوه عملکرد سرمایشی چیلر به این صورت است که آب سیستم را خنک کرده و آن را در کویل سایر تجهیزات تهویه مطبوع همچون هواساز و فن کویل به جریان می اندازد. دستگاه های چیلر در ظرفیته های متنوع و در مقیاس های خانگی و صنعتی تولید و عرضه می شوند.

نحوه انتخاب صحیح نوع چیلر

اولین موضوعی که قبل از خرید چیلر باید در نظر بگیرید، توجه به نوع دستگاه (چیلر تراکمی آب خنک یا هوا خنک)، ظرفیت برودتی واقعی و میزان مصرف برق مورد نیاز چیلر می باشد. به صورت خلاصه می توان گفت که چیلر های تراکمی هوایی یا هواخنک در فضای باز و معمولا در پشت بام ساختمان نصب می گردد. چیلرها نیاز دائمی به برج خنک کننده آبی و تامین آب مصرفی ندارند و در هوای بسیار گرم و شرجی نیز عملکرد مطلوبی از خود نشون می دهند. از طرف دیگر، چیلرهای هوا خنک به انشعاب برق اولیه قوی تری نسبت به چیلر های تراکمی آب خنک نیاز دارند.

مشخص کردن نوع و ظرفیت کمپرسور

موضوع مهم دیگری که هنگام خرید چیلر باید در نظر بگیرید، محاسبه دقیق ظرفیت و نوع کمپرسور چیلر است. کمپرسور در واقع به عنوان قلب تپنده هر چیلر تراکمی است که باید درباره نوع آن (اسکرال، اسکرو، پیستونی، و...)، تعداد و ظرفیت مناسب و اصالت شرکت سازنده کمپرسور (به معنی تشخصیص کمپرسور اصلی از تقلبی) اطلاع کاملی داشته تا بتوانید بهترین چیلر تراکمی را برای پروژه خود انتخاب کنید.

اطمینان از کیفیت تجهیزات الکتریکی و مکانیکی درون چیلر

علاوه بر رعایت نکات گفته شده درباره خرید انواع چیلر، نیاز است تا از اصالت برند و شرکت سازنده تجهیزات مکانیکی و برقی دستگاه مثل کمپرسور، سیستم کنترلی، کنتاکتورها، رله ها، مدار فرمان، شیرآلات برقی و دستی و... و نیز کیفیت و نحوه ساخت دستگاه به طور کامل اطلاعات کسب نمایید.

توجه داشته باشید که در این میان، کمپانی هایی وجود دارند که حین ساخت دستگاه از قطعات و تجهیزاتی با نام های به ظاهر معتبر ولی از نوع تقلبی استفاده می کنند که این موضوع در آینده نزدیک و پس از بهره برداری دستگاه باعث ایجاد صدمات مالی زیاد و جبران ناپذیری به خریداران محترم می شود.

 

 

برچسب: چیلر،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۵۷:۰۵ توسط:negari موضوع: نظرات (0)