نکات مربوط به سیستم های تهویه مطبوع نکات مربوط به سیستم های تهویه مطبوع .

نکات مربوط به سیستم های تهویه مطبوع

مشخصات فنی داکت اسپلیت

مشخصات فنی داکت اسپلیت به نوع، برند و جنس آن بستگی دارد. این دستگاه باکیفیت مسئولیت تهویه، گرمایش و سرمایش فضای داخلی ساختمان بر عهده می گیرد. با کمک آن، محیط شرایط بهتری برای میزبانی از افراد به دست خواهد آورد.
در عصر حاضر نمونه های مختلفی از این دستگاه به فروش می رسد. برای شناخت آن ها بهتر است، اطلاعات کافی درباره مشخصات داکت داشته باشید. این مولفه به شما کمک می کند، مطابق با نیاز مجموعه، خرید خود را پیش ببرید.
در ادامه درباره مشخصات بارز آن صحبت می کنیم، با ما همراه شوید.

قدرت سرمایشی داکت اسپلیت ها

در ابتدا مقاله مشخصات داکت اسپلیت، درباره فناوری های استفاده شده در ساخت این دستگاه صحبت می کنیم. قدرت سرمایشی یک داکت اسپلیت به ظرفیت سرمایشی آن مربوط است. این مولفه بر اساس واحد بریتیش ترمال یا BTU/h مشخص می شود.
ظرفیت سرمایشی داکت اسپلیت نشان دهنده توانایی محصول در ارائه سرمایش برای فضای مورد نظر است. به طور کلی، برای محاسبه قدرت سرمایشی آن به موارد زیر توجه کنید؛
1. اندازه فضا
2. میزان عایق گذاری
3. آب و هوا
4. و...

قدرت گرمایشی داکت اسپلیت ها

مشخصات داکت اسپلیت به فرد شناخت کافی درباره این محصول می دهد. قدرت گرمایشی یک داکت اسپلیت نیز همانند مقوله قبلی بر اساس واحد بریتیش ترمال یا BTU/h مشخص می شود.
قدرت گرمایشی آن بیانگر توانایی محصول در ارائه گرمایش برای فضای مورد نظر است. برای محاسبه آن باید به اندازه فضا، میزان عایق ساختمان، آب و هوا، تعداد پنجره ها و در ها و... دارد. این دستگاه به نسبت سایر تجهیزات گرمایشی بسیار قدرتمند تر است.

مشخصات کیفی داکت اسپلیت

مشخصات داکت اسپلیت، جالب و شگفت انگیز است. این سیستم سرمایشی_گرمایشی، توانایی خاصی دارد. او می تواند به دو شکل متفاوت به مردم خدمت کند. در فصول سرد به گرمایش کردن محیط و در فصول گرم به عنوان سیستم خنک کننده فعالیت می نماید. از جمله مشخصات آن عبارتند از؛

  • برند و مدل: نام برند و مدل داکت اسپلیت بسیار مهم است.
  • ظرفیت سرمایشی و گرمایشی: ظرفیت سرمایشی و گرمایشی داکت اسپلیت بر اساس واحد بریتیش ترمال یا BTU/h مشخص می شود.
  • راندمان انرژی: دسته بندی انرژی داکت اسپلیت بر اساس انرژی الکتریکی مصرفی و سطح مصرف انرژی به صورت اینورتر یا غیراینورتر معین می گردد
  • فیلتر ها: مشخصات فیلتر های هوا شامل؛ نوع فیلتر، قابلیت تعویض و تمیز کردن، و زمان تعویض فیلتر ها است.
  • سیستم کنترل: نوع و قابلیت های سیستم کنترل داکت اسپلیت بی نظیر است. از جمله آن ها؛ کنترل از راه دور، تایمر، و تنظیمات دیجیتالی می باشد.
  • سیستم تنظیم دما: تنظیم دمای هوا، حالت های خودکار و تنظیمات چرخه ار برترین امکانات این دستگاه است.
    و...

مشخصات داکت اسپلیت

اجزای اصلی داکت اسپلیت ها

در ابن بخش از مقاله مشخصات داکت اسپلیت، درباره اجزای اصلی این سری از دستگاه های سرمایشی_ گرمایشی صحبت می کنیم. این وسیله باکیفیت دربردارنده چندین قطعه الکتریکی و مکانیکی است.
این دستگاه دارای دو یونیت متفاوت است، که هر کدام دارای اجزای مختلفی هستند. در زیر به صورت جداگانه قطعات اصلی هر واحد را نام می بریم؛

  1. واحد داخلی (Indoor Unit):
    - واحد داخلی: قسمتی از داکت اسپلیت که در داخل ساختمان نصب می شود. این بخش از داکت شامل؛ فن کویل (fan coil)، فیلتر های هوا و سیستم کنترل می باشد.
    - فن پنکه: برای چرخش هوای سرد یا گرم به فضا از طریق فن کویل.
    - کمپرسور: دستگاهی که هوا را فشرده می کند و آن را انتقال می دهد.
    - سیستم کنترل: برای تنظیم دما و سرعت فن از این قطعه هوشمند بهره برداری می شود.
    2. واحد خارجی (Outdoor Unit):
    - واحد خارجی: مبحث مشخصات داکت اسپلیت دارای محتوا کوتاه و کاربردی است. قسمتی از داکت اسپلیت که در خارج فضا نصب می شود. این بخش دربردارنده قطعاتی مانند؛ کمپرسور، رادیاتور و فن خنک کننده (condenser fan) است.
    - کمپرسور: همان کمپرسوری است، که هوا را فشرده کرده و انتقال می دهد.
    - رادیاتور: برای انتقال گرمای تولید شده در داخل فضا به بیرون از سیستم.
    - فن خنک کننده: برای خنک کردن گرما تولید شده در واحد خارجی.
    3. لوله ها و کابل ها:
    - لوله های مسی
    - کابل های برقی
    4. کنترل ها و تنظیمات:
    - کنترل های داخلی
    - کنترل های خارجی

سخن پایانی مشخصات فنی داکت اسپلیت

مشخصات داکت اسپلیت به برند و مدل دستگاه بستگی دارد. در وب سایت فروش دما تجهیز می توانید اطلاعات موثقی درباره مشخصات و ویژگی های دستگاه ها به دست آورید. این فروشگاه اینترنتی به شما امکان می دهد، به صورت غیر حضوری داکت اسپلیت دلخواه خود را بخرید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۴۹:۲۱ توسط:negari موضوع: نظرات (0)